Scăderea în greutate ritm metabolic. Dieta pentru scăderea în greutate prin calorii. Aportul de calorii Aportul minim de calorii

Metabolismul – un sistem care are nevoie de echilibru

Aportul caloric zilnic al adultului sănătos depinde de vârstă, sex și activitatea fizică. La vârstnici s-a constat o scădere a ratei metabolice bazale corelată cu pierderea masei musculare și creșterea țesutului adipos; sex — femeile au o rată metabolică bazală mai scăzuta decât bărbații, din cauza dezvoltării reduse a masei musculare; climă — frigul crește termogeneza, pe când climatul cald o micșorează.

Metabolism leneș?

scăderea în greutate ritm metabolic managementul scăderii în greutate la vârstnici

Poate fi tentant sa învinovățim metabolismul pentru creșterea în greutate. Influențe asupra metabolismului bazal se întâlnesc în stări patologice precum tulburările în funcționarea tiroidei, Boala Cushing, boli nervoase sau insulinomul prin hiperinsulinemia secundară ce determină creșterea aportului scăderea în greutate ritm metabolic, consecință a hipoglicemiilor repetate.

scăderea în greutate ritm metabolic taitei de slabire

Creșterea în greutate reprezintă un proces complicat ce implică atât factori genetici, cât și dezechilibre hormonale, slăbește și pierde grăsime nesănătoasă, nerespectarea orelor de somn, lipsa activității fizice regulate și stres. Toți acești factori duc la dezechilibre ale ecuației energetice, cu creșteri ale greutății.

Persoanele care au un metabolism rapid sunt cele folosesc caloriile mult mai rapid decat acele persoane cu un metabolism mai lent. Un mod excelent prin care iti poti accelera metabolismul este prin miscare exercitii fizice. Ce este metabolismul?

Recomandări Deși este adevărat faptul că unele persoane par să piardă în greutate mai repede și mai ușor decât altele, toată lumea pierde în greutate atunci când organismul folosește pentru arderi mai multe calorii decât cele ingerate. Pentru a pierde în greutate, este necesară pe de o parte scăderea aportului, pe de altă parte arderea caloriilor prin activitate fizică.

scăderea în greutate ritm metabolic program pentru pierderea de grăsime

Tipuri de activitate fizică recomandate: activitatea fizică de tip aerob — reprezintă cel mai eficient mod de a arde calorii. Exemple: mersul în ritm rapid, alergatul, înotul, ciclismul etc.

scăderea în greutate ritm metabolic pierdere in greutate umoyo

Se recomandă minim 30 minute zilnic. La acestea se adaugă alimentația sănătoasă, starea de nefumător, somnul odihnitor și consumul moderat sau deloc de alcool.

scăderea în greutate ritm metabolic pot sa slabesc la 50 de ani

În situația în care alimentele ingerate nu aduc cantitatea de energie necesară, organismul este obligat sa elibereze din propriile sale țesuturi: inițial din țesutul adipos de rezervă, ulterior din țesutul muscular. Dacă dezechilibrul alimentar se prelungește în timp, poate să apară malnutriția.

Citițiși